Kennismaking & intake

Tijdens de kennismaking leren we elkaar kennen, bespreken we de hulpvraag en bekijken we samen wat nodig is om passende ondersteuning te bieden.

Bij ons begint ieder traject met een kennismaking. We vinden het belangrijk om de tijd te nemen om jullie te leren kennen. Wie ben je? Wie zijn belangrijk voor je? Wat is de reden van aanmelding? Wat is je veranderwens en wat is nodig om daar te komen?

Daarbij is er ook aandacht voor de sterke kanten en de dingen die wél goed gaan. In het gesprek richten we ons niet alleen op het kind of de jongere, maar is er ook aandacht voor de ouders en school. Aan het einde van het gesprek lichten we onze werkwijze toe. Na het eerste gesprek beslissen we samen hoe het verdere traject eruitziet.

Ouder en kind bij huisarts

Aanmelding

Na verwijzing van de huisarts of het sociaal team kun je een aanmelding indienen op de website.
Als onderdeel van de aanmelding vragen we het gezin om het intakeformulier in te vullen en de toestemmingsverklaring te tekenen. Deze formulieren zijn nodig om het hulpverleningstraject op te starten.
Soms zijn er al eerdere onderzoeken of verslagen; als die beschikbaar zijn, ontvangen we ze ook graag.

Persoon belt met mobiele telefoon

Telefonische intake

Na aanmelding wordt er telefonisch contact opgenomen om een korte screening te doen en om de hulpvraag te verhelderen. Er wordt een afspraak ingepland voor een fysiek kennismakingsgesprek en een terugbelafspraak.

Twee mensen schudden elkaars hand

Intake

In het eerste kennismakingsgesprek gaan we met elkaar in gesprek over wie het kind of de jongere is, hoe het gezin eruitziet, de specifieke hulpvraag en de behoeften. We vragen de klachten uit en brengen in kaart welke inzichten je graag wilt leren.

Gezin kijkt geconcentreerd

Bewuste Keuze Gesprek (BKG)

Een week na het kennismakingsgesprek vindt het BKG plaats. Het doel van dit gesprek is om terug te blikken op de kennismaking. Wij brengen een advies uit en gezamenlijk maken we afspraken over het vervolg.

Iemand schrijft op een notitiebord

Behandelplan

Op basis van de hulpvraag stellen we een behandelplan op met concrete doelstellingen. Deze leggen we aan je voor en na jouw akkoord voeren we dit uit. Tijdens het traject evalueren we regelmatig.

Psycholoog praat met kinderen in een groep

Behandeling

Bij ons is de behandeling systeemgericht, ervaringsgericht en herstelgericht. De wisselwerking van individuele- en groepsbehandeling staat bij ons centraal, net als het optrekken met ouders en school.

“Wat fijn dat er samen met ons wordt besloten hoe het hulpverleningstrajecct eruit gaat zien, wij voelen ons echt gehoord. Het kennismakingsgesprek heeft ons al inzicht gegeven in wat er nog niet goed gaat en wat wel.”

Client Groei door Ervaring

Gedurende het traject kun je contact opnemen met de betrokken behandelaren voor vragen of als zaken onduidelijk zijn. Voor algemene vragen kun je ook terecht bij info@groeidoorervaring.nl en telefonisch tussen 8:30 en 13:00 op 0182 232 160.

Wij werken volgens de beroepscode van de NFG, FVB, SKJ.

Daarbij is de overeenkomst tussen de behandelaar en de cliënt de Algemene voorwaarden van van toepassing. Klik HIER om de voorwaarden te lezen.

Tevredenheidscijfer
Logo van Samenwerkingsverband Effectieve Jeugdzorg Nederland
Logo HKZ kleine organisaties
Logo van de Nederlandse Vereniging voor Relatie- en Gezinstherapie en
Logo Nederlands Instituut voor Psychologen
Logo Kwaliteitsregister Jeugd